Czym cechują się przewody hamulcowe?
Przewody hamulcowe to nierozłączny element układu hamulcowego w każdym pojeździe mechanicznym. Zapewniają one najwyższe bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem i odgrywają kluczową rolę w trakcie hamowania. Jak właściwie działają i czym charakteryzują się przewody hamulcowe? Tutaj znajduje się wiedza, z którą powinien zapoznać się każdy kierowca samochodu.
Sposób działania przewodów hamulcowych
Sprawny przewód hamulcowy jest podstawą do bezpiecznej jazdy. Zastanawiasz się, dlaczego jego funkcja jest aż tak istotna? W zrozumieniu tego pomoże Ci poznanie budowy oraz sposobu działania takich przewodów.
A więc, przewody hamulcowe to swego rodzaju wężyki, które odpowiadają za przekazywanie cieczy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych, zacisków oraz cylinderków hamulcowych. Płyn hamulcowy z pompy wydostaje się pod ciśnieniem. Dzieje się to podczas wciśnięcia hamulca przez kierowcę.
Ważne, aby przewody hamulcowe były odporne na duże ciśnienia oraz przerwania materiału. Dzięki temu posłużą przez długi czas. Mimo wszystko rurki hamulcowe tak samo, jak każdy inny element mechaniczny, z czasem ulegną zużyciu. To właśnie dlatego koniecznie musisz zadbać o serwis przewodów po każdej dłuższej eksploatacji. W ten sposób znacznie zwiększysz bezpieczeństwo na drodze.
Pamiętaj, że za hamowanie odpowiadają nie tylko wężyki, ale również inne elementy układu hamulcowego oraz sam płyn, przez które on przepływa. Twój przewód hamulcowy uległ zużyciu? MIREX ze Starogardu Gdańskiego to producent najwyższej jakości węży i przewodów paliwowych, który działa w swojej branży już od 1989 roku.
Jakie występują rodzaje przewodów hamulcowych?
Zastanawiasz się nad wyborem najlepszych przewodów hamulcowych. Musisz wiedzieć, że dzielą się one na dwa podstawowe rodzaje. Zaliczają się do nich wężyki gumowe oraz twarde. Na czym polega różnica między nimi?
Pierwsze z nich, czyli przewody gumowe to elementy wykonane z elastycznego materiału. Znajdują się one przy zaciskach tarcz hamulcowych. Gumowe elementy świetnie radzą sobie łączeniem ruchomych elementów w układach hamulcowych. Przewody elastyczne ze względu na swoje zastosowanie muszą być odporne na wilgoć oraz wysokie temperatury.
Przewody twarde z kolei mają za zadanie łączyć pompę hamulcową z przewodami miękkimi. Charakteryzują się one wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Rurki twarde najczęściej produkowane są ze stali lub miedzi. Te drugie są bardziej odporne na korozję oraz wysokie ciśnienie, dlatego wybiera je coraz więcej kierowców.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana