Artykuł sponsorowany

Czym jest paleta in-outowa?

Czym jest paleta in-outowa?

Dystrybutorzy oraz producenci różnych branży, chcąc poprawić procesy dystrybucji, muszą przestrzegać zasad właściwego pakowania wyrobów gotowych. W tym celu najczęściej wykorzystuje się układanie towarów na paletach, które następnie zabezpiecza się oraz dostarcza do klientów. Pomimo różnych rodzajów palet dostępnych na rynku, w tym zakresie najczęściej stosuje się model wystawowy. Sprawdź, czym dokładnie charakteryzuje się paleta in-outowa.

 

Czym jest paleta?

 

Palety to nic innego jak rodzaj opakowania dla wybranego towaru. Wykorzystuje się je na szeroką skalę w wielu obszarach przemysłu oraz handlu. Można używać ich do transportowania oraz magazynowania asortymentu. Jednak coraz częściej nowe modele palet stosuje się także jako element wystawowy w sklepie, co znacznie ułatwia prezentację towarów – szczególnie w przypadku dużych hipermarketów.

 

- Najbardziej rozpowszechnionymi są palety, które wykonuje się z drewna, jednak na rynku coraz częściej można spotkać także modele z metalu, jak i tworzywa sztucznego. Wyposażenie z drewna idealnie nadaje się do transportowania towarów oraz magazynowania ich na terenie hal magazynowych. Ich dużą zaletą jest również stosunkowo niska cena – podkreśla specjalista z Emerson Polska Sp. z o.o. Sp. k..

 

Wyróżnia się kilka rodzajów palet. Do najważniejszych należą między innymi modele:

  • EPAL 1, 2, 3, 6 oraz 7,
  • półplaety,
  • ćwierćpalety nazywane również paletami ekspozycyjnymi, wystawowymi, in-outowymi, akcyjnymi,
  • DHP,
  • białe,
  • kolorowe.

 

Skąd bierze się popularność palet wystawowych?

 

Paleta to obecnie już nie tylko element pozwalający na wygodny transport oraz magazynowanie towarów. Rozwijający się rynek, a wraz z nim wymagania odbiorców, wymusiły poniekąd wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań. Standardowe palety mają rozmiar 1200 × 800 milimetrów, co umożliwia ich wygodne transportowanie oraz układanie w przestrzeni magazynowej. Wyewoluowały one w półpalety — w rozmiarze 600 × 800 milimetrów — oraz coraz popularniejsze palety in-outowe o wymiarach 400 × 600 milimetrów.

 

Palety in-outowe to ogromny potencjał dla każdego przedsiębiorstwa handlowego. Za ich pomocą można znacząco zwiększyć sprzedaż i tym samym dochody firmy. Niewielkie rozmiary w porównaniu z tradycyjną paletą umożliwiają ekspozycję modeli in-outowych  przy strefie kasowej, jak również pomiędzy alejkami sklepowymi.

 

Dużą zaletą tego rozwiązania jest zdecydowane krótszy czas konieczny na identyfikację przedmiotów na palecie. Niewielkie rozmiary palety in-outowej umożliwiają także wygodny  transport towaru wózkiem magazynowym na wybraną, lokalizacje w sklepie. Dzięki temu można  ograniczyć konieczność wykonywania pracy ręcznie.

 

Palety in-outowe to coraz częściej stosowane rozwiązanie, które umożliwia sklepom — także tym mniejszym — efektywnie zarządzać dysponowanym miejscem. Co więcej, dzięki wyeksponowaniu towarów w alejkach, jak również i we wspomnianej strefie kasowej w znacznym stopniu można zwiększyć sprzedaż wybranych towarów.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.