Artykuł sponsorowany

Ile kosztuje sprowadzenie samochodu z Japonii?

Ile kosztuje sprowadzenie samochodu z Japonii?

Transport samochodu z Japonii to coraz częstsze zjawisko, które spowodowane jest wieloma zaletami, jakie oferują auta z kraju kwitnącej wiśni. Luksusowe wyposażenie i modele, które nie są dostępne na naszym rynku, a także sprawny proces importu sprawia, że obecnie odległość nie stanowi żadnego problemu. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, podejmując decyzję o sprowadzeniu wymarzonego pojazdu z Japonii?

Jakie koszty uwzględnić przy imporcie samochodu z Japonii?

Decydując się na sprowadzenie samochodu z Japonii, trzeba liczyć się z kilkoma kwestiami, ponieważ cały proces posiada określone opłaty. Zapłacić trzeba za aukcję kupna auta i prowizję dla przedstawiciela. Należy także pamiętać o opłaceniu tłumaczenia dokumentów samochodu przez tłumacza przysięgłego. Jest to niezbędne, aby zarejestrować auto w Polsce. Opłaty związane są także z transportem do portu w Japonii, przewozem do Europy i ubezpieczeniem. Czas przewozu „Japończyka” do Europy wynosi około 2 miesiące, po upływie których opłaca się cło o wartości 10% auta w Niemczech i 23% w Polsce. Profesjonalny import aut z Japonii oferuje m.in. firma przewozowa Tokio Cars, która dba o sprawny i bezpieczny transport.

Jakie opłaty należy uiścić w Polsce za sprowadzenie samochodu z Japonii?

Należy także pamiętać, że aukcje aut z Japonii wiążą się z ponoszeniem różnych kosztów za transport do Polski. Zależy to głównie od miejsca, do którego samochód ma zostać dostarczony. Miasta z południa i w centrum Polski wymagają zapłaty około 1100 złotych za przewóz. Dalsze regiony to z kolei nieco wyższy koszt. W Polsce obowiązuje także opłata akcyzowa, na której uregulowanie ma się 14 dni od daty przekroczenia granicy autem. Wynosi ona 3,1% dla pojazdów z silnikiem do 2,0 l i 18,6% o wyższej pojemności niż 2,0 l. Warto pamiętać, że profesjonalne firmy, które zajmują się importem aut z Japonii poza kwestiami formalnymi, dbają także o techniczną weryfikację pojazdu. Pomimo że sprowadzenie auta przez pośrednika wiąże się z nieco wyższą opłatą, to warto rozważyć takie rozwiązanie. Jest to gwarancja bezpieczeństwa transakcji i sprawnego samochodu, który sprosta oczekiwaniom Klienta.

Czy warto samemu sprowadzać auta z Japonii?

Import aut z Japonii to sposób, który umożliwia zakup eleganckiego i sprawnego pojazdu. Proces importu jest jednak dość skomplikowany i wymaga dopełnienia kwestii formalnych. Dlatego warto zlecić tę czynność doświadczonej firmie importującej samochody z Japonii. Profesjonaliści weryfikują także auto pod kątem sprawności technicznej, co pomoże oszacować ewentualne koszty naprawy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.