Jak transportować koks drogą morską?
Istnieje kilka sposobów na transportowanie koksu, ale jednym z najlepszych, najbezpieczniejszych i najbardziej efektywnych jest transport drogą morską. Wyjaśniamy, kto i w jakich okolicznościach powinien się zdecydować na tę formę transportu, a także, na czym polega jej przewaga nad innymi sposobami transportu. Opisujemy również, dlaczego warto dostarczać koks w kontenerach na statkach kontenerowych.
Jakie są zalety transportu koksu drogą morską?
Koks jest materiałem wykorzystywanym w celach przemysłowych i opałowych, a więc i często dostarczanym w różne miejsca. Oczywiste jest to, że przewozić koks z Warszawy do Pragi można drogą kolejową lub z użyciem specjalnych samochodów dostawczych. Ale już konieczność dostawy tego surowca do Maroka, Indii, Szwecji i wielu mniej lub bardziej odległych państw, do których można dotrzeć drogą morską, rodzi pytania o zasadność skorzystania z takiej właśnie formy transportu. Taki przewóz może odbyć się znacznie szybciej niż bazujący jedynie na dostawie samochodowej, ponieważ unika się wtedy korków i przestojów wynikających z różnych sytuacji na drodze. Jednym z najważniejszych atutów takiej formy transportu jest to, że na statku można dostarczyć znacznie więcej towarów – w tym również koksu, węgla, antracytu, złomu czy odpadów niebezpiecznych. Oczywiście transport morski to głównie transport międzynarodowy, dlatego wiąże się z koniecznością załatwiania wielu formalności, planowania i organizowania trasy dostawy oraz mnóstwa innych działań spedycyjno-logistycznych. Z tego powodu warto rozważyć skorzystanie z pomocy profesjonalnych dostawców koksu, takich jak Dimex, którzy oprócz samego przewozu zapewniają także usługi spedycyjne.
Transport kontenerem to większe możliwości
Najczęściej stosowanym środkiem transportu na trasach morskich są kontenery. Powodów jest kilka. Po pierwsze są wykonane z wytrzymałej stali i aluminium oraz szczelnie zabezpieczane, przez co transport kontenerami koksu lub innych ładunków odbywa się w sposób bezpieczny. Poza tym, żadnym, nawet największym samochodem dostawczym nie przewiezie się tyle towaru, co za pośrednictwem wielkogabarytowego kontenera, jest on więc bardzo efektywny. W kontenerach, na dużych statkach kontenerowych, można dostarczać zarówno materiał drobnicowy, niewielki, jak również ciężki sprzęt oraz wszelakie większe i cięższe towary. Wyróżniamy dwa główne rodzaje kontenerów morskich: o długości 20 i 40 stóp.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana