Jak wybrać firmę kurierską do sklepu internetowego?

Jak wybrać firmę kurierską do sklepu internetowego?

Firma kurierska będzie jednym z najważniejszych elementów naszej sprzedaży internetowej. Jaką wybrać, aby najbardziej się to nam opłaciło? Na co zwracać uwagę podczas wyboru kuriera? Czy cena jest najważniejszym czynnikiem? Jeśli właśnie rozpoczynasz sprzedaż internetową i poszukujesz najlepszej firmy kurierskiej lub zastanawiasz się nad jej zmianą, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

Jak wybrać najlepszą firmę kurierską?

Rozpoczynając właśnie sprzedaż internetową, trzeba dokonać wielu wyborów, z których jednym z ważniejszych zdecydowanie jest ten dotyczący firmy kurierskiej. Decyzja w tym zakresie może znacząco wpłynąć na  wyniki naszej sprzedaży i to w stopniu, którego mogliśmy się nie spodziewać. Początkowo większość z nas będzie zwracać uwagę przede wszystkim na ceny usług, takie podejście może jednak okazać się błędne.

Jeśli nie poszukujemy pierwszej firmy kurierskiej, a raczej myślimy o jej zmianie, powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, na co do tej pory skarżyli się lub co chwalili nasi klienci. Może okazać się, że niego wyższa cena nie jest problemem, jeśli oznacza sprawnie dostarczoną paczkę, albo że to, co klientom przeszkadza najbardziej to mało intuicyjny sposób śledzenia paczek. Dzięki temu będziemy wiedzieli, na co zwracać szczególną uwagę.

Na co zwracać uwagę przy wyborze firmy kurierskiej?

Podejmując decyzję dotyczącą tego, która firma kurierska będzie zajmować się dostarczaniem naszych przesyłek, należy zwrócić uwagę na cały szereg przeróżnych czynników. Nie da się przy tym powiedzieć, by którykolwiek z nich był ważniejszy od innego. Poszukując idealnej usługi, warto szukać jest raczej takiej firmy, która będzie utrzymać balans pomiędzy nimi wszystkimi.

Czas realizacji przesyłek

To pierwszy element, na jaki koniecznie musimy zwrócić uwagę, podczas wyboru firmy kurierskiej. Krótki czas oczekiwania to coś, na czym niezaprzeczalnie będzie zależeć wszystkim klientom. Jeśli będą oni z niego niezadowoleni, odbije się to na nas, a nie na firmie kurierskiej. Związane z realizacją przesyłek są również zwroty. Jeżeli sprzedajemy przedmioty, które zwracane będą często, jak na przykład buty czy ubrania, musimy upewnić się, że wybrany przez nas kurier je obsługuje i że robi to sprawnie.

Cena

Oczywiście, kwestia tego, ile kosztuje kurier, również będzie dla nas bardzo istotna. To, jak bardzo powinno nam zależeć, na wyborze najtańszego rozwiązania będzie jednak zależeć od tego, jaki jest średni koszt produktu, jaki sprzedajemy. Jeśli są to rzeczy bardzo tanie, powinniśmy poszukiwać jak najtańszej opcji dostawy, ponieważ nasz klient będzie prawdopodobnie wyszukiwał ofert pod kątem ceny już z dostawą.

Zastanawiając się nad tym, ile zapłacimy za usługi kuriera, warto zwrócić też uwagę na minimalną liczbę wysyłek, szczególnie jeśli dopiero rozpoczynamy działalność. Może okazać się, że liczba ta będzie wyższa niż nasza realna sprzedaż, będziemy wówczas płacić za paczki, których wcale nie nadajemy.

Inne usługi

Pamiętajmy również o kwestiach, o których nie myśli się w pierwszej chwili, a które z pewnością będą bardzo istotne z punktu widzenia naszych klientów. To w końcu od ich zadowolenia zależeć będzie ostatecznie, czy nasz wybór firmy kurierskiej był trafiony. Nie zapomnijmy więc zapytać się o kwestie takie jak:

  • Ile razy zostanie podjęta próba dostarczenia paczki?
  • Jak awizowane będzie przesyłka?
  • Jaki jest sposób komunikacji firmy kurierskiej z odbiorcą paczki?
  • Jakie są formy dostawy?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób nadać paczkę kurierem, przeczytaj ten artykuł.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.