Artykuł sponsorowany

Jak wybrać odpowiedni karton do pakowania?

Jak wybrać odpowiedni karton do pakowania?

Każda przesyłka powinna być zapakowana w karton odpowiedniej jakości i wielkości. Kwestia estetyki będzie w tym przypadku drugorzędna – najważniejsze jest przede wszystkim bezpieczeństwo produktu. Mogłoby się wydawać, że wybór kartonu do pakowania jest łatwy. Jednak warto wiedzieć, w co i jak zapakować cenny pakunek, aby po drodze nie został uszkodzony. Jak zatem wybrać odpowiednie opakowanie?

 

Pudełka i pudła kartonowe oraz ich zastosowanie

 

Pudełka kartonowe mają uniwersalne zastosowanie. Mogą one służyć nie tylko do pakowania w nie przesyłek, ale także do przechowywania przedmiotów w domu czy firmie. Można w nich także transportować różne pakunki. W każdym z tych przypadków muszą mieć one odpowiednią trwałość oraz właściwy wymiar wewnętrzny i zewnętrzny. Firmą, która produkuje oraz sprzedaje opakowania tekturowe i pudełka wysokiej jakości w Katowicach jest Zakład Introligatorski Katarzyny Napieraj. Firma kieruje swoją ofertę zarówno do przedsiębiorców, jak i osób prywatnych.

Przeczytaj również: Pudła do wysyłki. Jakie kryteria muszą spełniać?

 

Karton do pakowania przesyłki – jak go wybrać?

 

Jeżeli chodzi o firmy transportowe, które przyjmują zapakowaną przesyłkę, najważniejsze dla nich jest, aby karton był:

  • dopasowany zarówno do wymiaru, jak i ciężaru spakowanego przedmiotu,
  • niezniszczony i bez uszczerbków, ponieważ wszelkie uszkodzenia mogą doprowadzić do rozlecenia się tektury,
  • trwały pod kątem materiału – najlepiej, żeby był on adekwatny to ciężaru przewożonej przesyłki.

Pakunek powinien swobodnie wchodzić do kartonu. Konieczne jest także jego odpowiednie wypełnienie, aby ładunek nie przemieszczał się po wnętrzu opakowania. Warto zastosować wypełniacze, kulki ze zwiniętych gazet, pianki czy napowietrzone poduszki. Należy jednak uważać, aby nie rozpychać pudełka kartonowego i nie powodować tym samym wybrzuszeń.

Przeczytaj również: Gdzie stosuje się pudełka klapowe?

 

Na rynku dostępne są opakowania składające się z tektury 3-warstwowej lub 5-warstwowej. Najczęściej spotyka się ten pierwszy wariant – jest on uniwersalny i odpowiedni do pakowania lekkich przedmiotów. Drugi wariant jest sztywniejszy, a tym samym trwalszy, nada się więc do dużych przesyłek. Tektura, która ma grubość 6 mm, będzie w stanie znieść obciążenie nawet do 30 kg. Warto zwrócić także uwagę na falowanie tektury. Im wyższa i gęstsza fala, tym wytrzymałość kartonu będzie większa. Odporniejszy na uszkodzenia będzie także karton o większej gramaturze.

Przeczytaj również: Jakie są najpopularniejsze rodzaje pudełek kartonowych?

 

Wybierając odpowiednie opakowanie do transportu, konieczne trzeba zwrócić uwagę nie tylko na jego wymiar, ale także jakość – gramaturę czy falistość. Wiedza dotycząca prawidłowego pakowania pozwoli w odpowiednim zabezpieczeniu przesyłki.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.