Artykuł sponsorowany

Jak wysłać paczkę?

Jak wysłać paczkę?

Jak wysłać paczkę? Można pójść na pocztę, wziąć kwitek, wypełnić go ręcznie, odstać w kolejce do okienka, zapłacić i potem czekać cierpliwie aż dojdzie... Na szczęcie do wyboru są jeszcze przesyłki kurierskie i Paczkomatowe. Tak, w Paczkomacie® można też nadać paczkę, a do tego według najnowszych badań rynku nie tylko odbiór przesyłki w maszynie jest już popularniejszy niż przesyłki kurierskie, ale też po raz pierwszy ludzie wolą nadać paczkę w Paczkomacie® niż na poczcie. To jak wysłać paczkę kurierem? Najpierw musisz ją odpowiednio spakować, zważyć i zmierzyć. W większości przypadków cena za nadanie przesyłek będzie zależna od ich wagi, chyba że są bardzo lekkie i pojemne (wtedy decyduje objętość), ale jeżeli nadajesz przesyłkę z Paczkomatu, o cenie decyduje to, w którym z trzech gabarytów się mieści.

Nadaj paczkę przez stronę internetową

Aby nadać paczkę kurierem przez internet wejdź na stronę wybranego operatora lub jednego z licznych pośredników. Konkretna procedura zależy od firmy kurierskiej lub pośrednika, którego wybrałeś. W tym pierwszym przypadku prawdopodobnie będziesz musiał założyć konto w serwisie firmy kurierskiej, a następnie wygenerować i wydrukować list przewozowy, wypełniając odpowiedni formularz i płacąc wybraną metodą. Zależnie od oferty firmy kurierskiej i wybranych opcji dostępne mogą być dodatkowe usługi, takie jak ubezpieczenie, pobranie, czy wygenerowanie wielu przesyłek na raz. Zależnie od operatora, przesyłki albo odbierze kurier, albo będziesz musiał je zanieść do punktu partnerskiego firmy. Tym punktem może być też biuro pośrednika, ci jednak mają też swoje strony internetowe. Tu procedura nadania przesyłki jest niejako odwrotna, bo zwykle najpierw wypełniasz formularz, w którym podajesz parametry przesyłki, a dopiero potem zakładasz konto w serwisie. Jak masz szczęście, to najpierw dowiesz się ile paczka będzie się kosztować, ale znam i takie serwisy, gdzie trzeba się zalogować żeby poznać cenę przesyłki u różnych operatorów. Dalej już jest standardowo: wybierasz ofertę jednego z operatorów, podajesz dane nadawcy i odbiorcy, płacisz, drukujesz list przewozowy i czekasz aż przyjedzie kurier albo sam zanosisz paczkę do biura pośrednika. Na tym tle wyróżnia się serwis internetowy Szybkie Nadania od InPost, który nie wymaga zakładania konta. Po prostu wchodzisz na stronę serwisu, wypełniasz intuicyjny formularz mieszczący się na jednej stronie (standardowo, dane nadawcy i odbiorcy oraz adres dostawy lub Paczkomat docelowy), płacisz online, drukujesz etykietę nadawczą, którą naklejasz na paczkę i zanosisz oklejone przesyłki do dowolnego Paczkomatu, gdzie skanujesz kod z etykiety. Serwis umożliwia nadawanie przesyłek z Paczkomatów kurierem do wybranego Paczkomatu lub pod wskazany adres.

Paczka, kurier, aplikacja

Poza serwisem Szybkie Nadania, InPost oferuje też możliwość nadania przesyłek kurierem za pośrednictwem aplikacji mobilnej InPost Mobile. Jest to równie proste, a przy tym nie trzeba drukować etykiety ani listów przewozowych - wszystko odbywa się elektronicznie. Wybierasz polecenie nadania przesyłki (na dole po środku), wypełniasz kolejny intuicyjny formularz, płacisz przelewem online albo blikiem i idziesz z przesyłką do Paczkomatu. Tam skanujesz kod z aplikacji, a otworzy się skrytka, do której wkładasz przesyłkę. Po zamknięciu drzwiczek paczka może zostać uznana za nadaną. Zauważ, że na żadnym etapie nie musisz nic drukować (nie każdy ma drukarkę) ani mieć jakiegokolwiek kontaktu z ludźmi (nie każdy ma na to ochotę). Nic dziwnego, że klienci coraz częściej decydują się na nadanie paczki kurierem z Paczkomatu, zamiast robić to tradycyjnie na poczcie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.