Artykuł sponsorowany

Jakie czynniki wpływają na cenę nadania paczki?

Jakie czynniki wpływają na cenę nadania paczki?

Nadawanie paczek jest w obecnych czasach bardzo prostą i wygodną opcją, dzięki której można zaoszczędzić sporo czasu i nerwów. Korzystając z usług firm kurierskich, mamy możliwość ubezpieczenia przesyłki, wyboru terminu doręczenia, a nawet nadania paczki bez wychodzenia z domu. Jaki wpływ mają powyższe usługi na ostateczną wycenę paczki?

Usługi firm kurierskich – co wpływa na koszt nadania paczki?

Firmy kurierskie prześcigają się w walce o klienta. Aby nadawanie paczek było wygodniejsze, szybsze i prostsze, wiele z nich oferuje dość ciekawe usługi, które zachęcają klientów do skorzystania z ich oferty. Jednak skupmy się na standardowych usługach, które mają wpływ na cenę paczki. Pierwszymi parametrami, na jakie natrafiamy podczas wysyłania paczek są:

  • rodzaj przesyłki (paleta, koperta, paczka),

  • waga,

  • wymiary,

  • kwota ubezpieczenia.

Pierwsze trzy parametry mają duży wpływ na koszt wysyłki – im cięższa, dłuższa bądź szersza przesyłka, tym usługa wysłania paczki będzie droższa. Istnieje możliwość wysyłki tzw. paczek „niestandardowych”. Są to głównie meble lub dwie niewymiarowe paczki połączone w jedną. Ta opcja, która jest oferowana przez coraz więcej firm, także wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Ubezpieczenie paczki jest już standardową opcją w każdej firmie kurierskiej, chroni ona klienta przed uszkodzeniem, zgubieniem bądź dostarczeniem paczki w późniejszym terminie. Zdecydowanie się na opcję dodatkowego ubezpieczania to wydatek rzędu kilku lub kilkunastu złotych, które warto zainwestować, by zabezpieczyć swoje rzeczy.

Czy sposób transportu przesyłek ma wpływ na cenę nadania paczki?

Rozróżniamy trzy drogi transportu paczek: morską, powietrzną i lądową.

Każda z tych dróg wiąże się z innym kosztem wysyłki i czasem dotarcia paczki. Choć sposób odbioru i nadania wyglądają tak samo, to w zależności od adresu dostawy, koszt nadania paczki może być różny. Paczki krajowe, czyli te podróżujące drogą lądową, to najtańsza opcja. W zależności od gabarytów, koszt nadania paczki waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Dla przykładu: średnia paczka o wadze 20 kg to koszt nieprzekraczający 50 zł.

Paczki wysyłane za granicę, w zależności od odległości, podróżują statkami bądź samolotami. W obydwu tych przypadkach różnica w cenie może być znacząca. Nadanie paczki o standardowych wymiarach i o wadze około 20 kg może przekroczyć koszt kilkuset złotych. Oczywiście cena nadania paczki do krajów Europejskich jest niższa w porównaniu do kosztów wysyłki przesyłki na inne kontynenty.

Jak nadać paczkę? Sposoby nadawania przesyłek

Jeśli zastanawiasz się, jak nadać paczkę w bardzo prosty i wygodny sposób, to masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest nadanie paczki poprzez formularz na stronie firmy (np. https://shipcenter.pl), gdzie można wybrać m.in. opcję odbioru przesyłki w domu przez kuriera już następnego dnia.

Gdzie można nadać paczkę, gdy nie masz czasu, by oczekiwać na kuriera, który ma ją odebrać? Przesyłkę na „cito” można wysłać za pomocą paczkomatów. Na wyżej wymienionej stronie wystarczy wybierać opcję wysyłki poprzez paczkomat, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami w serwisie i udać się do najbliższego paczkomatu.

Termin dostawy a koszty wysłania paczki

Wiesz już, jak i gdzie można nadać paczkę, jednak zanim to zrobisz, musisz wiedzieć, jakie masz opcje, gdy bardzo zależy ci na szybkim czasie dostarczenia jej do odbiorcy. Firmy kurierskie oferują opcję dostarczenia paczki następnego dnia bądź w ciągu 48 godzin. Ten proces także wiąże się ze wzrostem kosztów o klika lub kilkanaście złotych. Standardowo przesyłki wysłane do krajów Europy podróżują do 2-3 dni. Dalsze trasy wymagają nawet kilkutygodniowego czasu oczekiwania, ponieważ wiąże się to często z wysyłką drogą morską. Szybszą, lecz znacznie droższą opcją jest wysyłka samolotem. Taka paczka podróżuje maksymalnie koło tygodnia, jednak koszt jej nadania może przekroczyć 1000 zł.





Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.