Artykuł sponsorowany

Kodowanie RFID w magazynie. Jak to wygląda w praktyce?

Kodowanie RFID w magazynie. Jak to wygląda w praktyce?

Obsługa magazynu wymaga gromadzenia i wykorzystywania wielu danych. Rozwiązaniem, które może znacznie usprawnić proces obsługi poszczególnych towarów, a także zautomatyzować wiele czynności np. pracochłonną inwentaryzację jest stosowanie technologii RFID. Sprawdza się ona zarówno w magazynach tradycyjnych, jak i w systemach składowania automatycznego.

Skąd czerpać informacje niezbędne do zarządzania magazynem?

Systemy wykorzystywane do zarządzania gospodarką magazynową pozwalają na śledzenie na bieżąco tego, gdzie znajdują się konkretne produkty. Ich możliwości wykraczają jednak dalece poza wyświetlanie stanu magazynowego, ponieważ dzięki stosowanym rozwiązaniom technicznym dają dostęp do danych o tym, jak długo konkretne wyroby przechodziły przez kolejne procesy logistyczne, ułatwiając zaawansowaną optymalizację przepływu towarów. Można tego dokonać, używając odpowiedniego oprogramowania np. Novacura Flow, system nie mógłby jednak funkcjonować, gdyby cały asortyment nie został właściwie oznaczony, a używane rozwiązania techniczne nie podawały potrzebnych informacji w czasie rzeczywistym.

Jak działa system RFID?

Sposobem na efektywne oznaczenie produktów jest wykorzystywanie technologii RFID (Radio Frequency Identification). Opiera się ona na umieszczaniu na wszystkich produktach, które mają być widoczne w systemie specjalnych chipów – zwykle w postaci niewielkich naklejek. Zawierają one moduł przechowujący informację w postaci cyfrowego kodu, zminiaturyzowane źródło zasilania oraz antenę, która ułatwia odebranie emitowanej transmisji. Ponieważ w ramach systemu komputerowego kod można połączyć z wyczerpującym zestawieniem danych pogrupowanych w używanej bazie, takie rozwiązanie gwarantuje dostęp do dowolnych rekordów.

Kiedy sprawdza się korzystanie z RFID?

Samo umieszczenie chipów na towarach lub opakowaniach nie załatwia sprawy. Niezbędne są także urządzenia, które pozwalają na odczyt przesyłanych informacji i połączenie uzyskanego kodu z pozostałymi charakterystykami np. zawierającymi dokładną lokalizację, czas oraz wskazującą osobę, która dokonała odczytu. W magazynie muszą więc być rozmieszczone we właściwe dobranych punktach czytniki obsługujące system. Powszechnie korzysta się też z urządzeń ręcznych, które pozwalają na sprawdzanie konkretnych informacji np. przy kompletowaniu zamówień.

Dobrym przykładem rozwiązań korzystających z technologii RFID jest oferowany przez firmę Novacura system Novacura Flow. To połączenie eliminuje konieczność używania dokumentacji papierowej, eliminuje błędy oraz przyspiesza wszystkie procesy związane z logistyką.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.