Artykuł sponsorowany

Transport międzynarodowy – poradnik

Transport międzynarodowy – poradnik

Wybór firmy transportowej świadczącej usługi transportu międzynarodowego stanowi spore wyzwanie, szczególnie teraz w świetle wielu restrykcyjnych przepisów związanych z certyfikacjami, a także bardzo surowymi warunkami, które firma musi spełniać pod kątem technicznym pojazdów i organizacji pracy. Jak wybrać firmę transportową, która z jednej strony spełni nasze oczekiwania, a z drugiej nie będzie kosztowała zbyt wiele?

Usługa dostosowana do naszych potrzeb

To, co jest dla nas najważniejsze w kontekście wyboru odpowiedniego przewoźnika to oczywiście możliwości w zakresie przewozu towarów konkretnego typu. I to właśnie zakres usług powinien być pierwszym czynnikiem wpływającym na wybór konkretnego usługodawcy. Przewóz spożywczy wymagający chłodni? A może przewóz drobnicowy regulowany innymi wymaganiami? W praktyce zdecydowana większość towarów wymaga innego podejścia do organizacji i przeprowadzenia całego transportu, dlatego też tak istotne jest, by w odpowiedni sposób zapoznać się z ofertą przewoźnika i dobrać taką firmę, która faktycznie specjalizuje się w usługach będących centrum naszego zainteresowania. 

Wszelkie formalności firmy spełnione w zgodzie z przepisami

Każda firma transportowa, szczególnie teraz, w obliczu nowelizacji ustaw zwanych pakietem mobilności zobowiązane są do realizowania wielu istotnych formalności warunkujących legalność prowadzenia działalności transportowej. Przed podjęciem współpracy z konkretną firmą istotne jest, by zweryfikować, czy firma posiada wszelkie uprawnienia i certyfikaty niezbędne do świadczenia tego konkretnego rodzaju transportu. Pamiętajmy, że niektóre towary, jak na przykład towary łatwo palne lub niebezpieczne wymagają odpowiednich zezwoleń. Firma transportowa musi nimi dysponować i ma obowiązek okazania nam tych zezwoleń. Na koniec nie zapominajmy o certyfikatach ISO, które w dużej mierze warunkują jakość realizowanych przez firmę transportową usług. 

Stan techniczny pojazdów

Transport międzynarodowy to przede wszystkim pojazdy. Te muszą być w idealnym stanie technicznym. Firmę transportową najlepiej jest oceniać właśnie ze względu na stan floty samochodowej. Auta powinny być relatywnie nowe, z ważnymi przeglądami technicznymi oraz odpowiednim wyglądem samych pojazdów. Nikt z nas nie chciałby powierzać usługi transportu firmie, która nie dba o swoje samochody, i gdzie istnieje ryzyko, że sam samochód na długodystansowej, międzynarodowej trasie zaliczy awarię, która opóźni dostarczenie towaru i narazi wszystkie strony na dodatkowe koszty.

Cennik firmy transportowej

Kwestia ceny to wciąż jeden z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy wyborze przewoźnika międzynarodowego. Dlatego też na rynku konkurencja cenowa jest niezwykle duża, co z jednej strony dzieje się z korzyścią dla samego klienta, z drugiej jednak istnieje ryzyko pogorszenia jakości samych usług. Nie powinniśmy stawiać tylko na najniższą cenę usługi. Zadbaj o to, by relacja ceny do jakości była odpowiednia. To z kolei zapewni nam czytanie opinii o firmie transportowej. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.