Artykuł sponsorowany

Wybór firmy spedycyjnej. Na co zwrócić uwagę?

Wybór firmy spedycyjnej. Na co zwrócić uwagę?

Przedsiębiorca często podczas prowadzenia swojej własnej działalności gospodarczej musi korzystać z pomocy partnerów. Szczególnie często dzieje się tak w przypadku firm spedycyjnych – pozwalają one na zaoszczędzenie pieniędzy i czasu przy eksporcie wybranych produktów. Dodatkowo posiadają doświadczenie oraz niezbędną wiedzę do wykonywania oferowanych usług. Wybór firmy spedycyjnej nie jest może łatwy, ale nie niemożliwy. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Co to znaczy dobra firma spedycyjna?

Dobra firma spedycyjna pełni usługi różnego rodzaju, czyli m.in. spedycję:

  •  drogową,

  •  lotniczą,

  •  kolejową,

  •  morską.

Oferuje ona również magazynowanie przesyłek, a także świadczy usługi celne. Firma spedycyjna powinna być przede wszystkim terminowa i angażować się w realizację powierzonych jej zadań. Usługi, które świadczy, muszą być wysokiej jakości. Powinna ją dodatkowo charakteryzować gotowość na opracowanie najkorzystniejszych i zoptymalizowanych planów działania, bezproblemowy oraz miły kontakt, a także elastyczność. Dobra firma spedycyjna powinna skupiać się na działaniach krajowych oraz międzynarodowych. Ma ona za zadanie zaplanować od początku do końca trasę, jaką musi przebyć dany produkt, dlatego najlepiej, aby była maksymalnie odpowiedzialna.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy spedycyjnej?

Najpierw należy odpowiedzieć na pytanie, czego oczekuje się od takiej firmy spedycyjnej. Przesyłki będą paletowe? Drobnicowe? A może ponadgabarytowe? Ważny jest również sposób przewozu, a więc konkretne pojazdy, np. specjalistyczne, które przewożą produkty żywnościowe utrzymane w odpowiedniej temperaturze – tłumaczy przedstawiciel firmy spedycyjnej DIERA.

Spedytor musi posiadać odpowiednie pozwolenia, certyfikaty oraz ubezpieczenia. Warto również zbadać potencjalnego partnera pod kątem doświadczenia. Czy ma rozbudowaną sieć kontaktów? Czy pracownicy są wykwalifikowani? Spedycja, która działa od dłuższego czasu na rynku i obsługuje dużych przedsiębiorców, będzie dowodem na to, że jest profesjonalna.

Należy pamiętać, że cena w tym przypadku może być istotna. Firmy pełniące bardzo rozbudowaną sieć usług spedycyjnych z pewnością będą chciały za nie więcej pieniędzy, natomiast może się to okazać lepszym rozwiązaniem niż korzystanie z usług mniejszych i mniej doświadczonych firm.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.